Ordinær generalforsamling gjennomføres digitalt

I og med at den fysiske generalforsamlingen er avlyst, har styret i Hovin Borettslag vedtatt å avholde en digital generalforsamling.

OBOS oppfordrer alle boligselskap om å gjennomføre generalforsamlingen digitalt, men ber samtidig styret begrense omfanget til lovpålagte saker.

Regjeringen ber også bedrifter om å bruke digitale møter under korona-utbruddet og har også foreslått en forskrift som gir midlertidig unntak fra det lovbestemte kravet om fysisk oppmøte på generalforsamlinger. Forskriften vil gi midlertidig adgang til å signere møteprotokoller elektronisk, og at borettslag kan kommunisere elektronisk med andelseierne.

Saker som behandles

• godkjenning av årsregnskap og årsrapport
  • valg av tillitsvalgte
  • honorar til tillitsvalgte

Behandling av andre saker (innkommende forslag og andre forslag fra styret) blir utsatt til et senere møte.

Åpner 19. mai og tilgjengelig til 27. mai

Den digitale generalforsamlingen i Hovin Borettslag åpner 19. mai og vil være tilgjengelig i åtte dager før den avsluttes. Siste dato for avstemming er 27. mai.

Slik deltar du

Digital deltakelse

• Gå inn på Vibbo.no for å delta. Dersom vi har registrert mobiltelefonnummeret ditt, vil du motta en SMS med lenke til møtet.
  • Trykk på lenken og delta i møtet. Der finner du årsrapporten og eventuelle andre vedlegg.

Du kan se gjennom sakene som skal behandles, komme med spørsmål og avgi stemmen din.

Det vil også bli trykket opp en papirversjon som deles ut til beboerne.

Analog deltakelse

Andelseiere som ikke har anledning til å benytte elektroniske hjelpemidler kan levere inn manuell stemmeseddel til styret innen en gitt frist.

Oppdater mobilnummer og e-post på Vibbo

Hvis du ikke allerede har registrert eller trenger å oppdatere mobilnummer og e-postadresse hos OBOS, oppfordrer vi deg til å gjøre det snarest mulig slik at alt ligger klart når vi åpner møtet. Gå inn på Vibbo – Hovin Borettslag og klikk på Kom i gang for å logge inn på siden sin. Der kan du sjekke hvilke opplysninger vi har registrert på deg.

Vibbo-Hovin-innlogging